יום שני, 11 במרץ 2019

תרגיל ארצי למידה בחירום


תלמידים יקרים,
ביום רביעי תאריך 13/3/2019 עם סיום הלימודים יתקיים תרגיל ארצי ללמידה מרחוק בחירום
לכל כיתות בית הספר, בו יתרגל כל תלמיד בביתו למידה מקוונת בהנחיית מוריו.
תרגיל זה הוא חובה לכל התלמידים!
מטרת התרגיל היא לבדוק את היכולת לקיים למידה ותקשורת בין מורים לתלמידים בעיתות חירום. 
ביום זה,  לאחר שתגיעו לביתכם משעה 16:00אחה"צ, הנכם מתבקשים להיכנס לבלוג הכיתתי ולרשומה זו,
ולבצע את המטלות המפורטות בהמשך. יש לבצע את המטלות עד השעה 22:00.

הכנסו לסרטון ביוטיוב ששמו :תפקידים במצבי סכסוך בין תלמידים 

לאחר הצפייה ענו על השאלות הבאות כתגובה לפוסט זה :
הדמויות המופיעות בסרטון:
גיא-הנפגע ,מיה-הפוגעת ,מעיין-המגוננת על הנפגע, רועי -המגונן על הפוגעת, רעות ולירן-העומדות מן הצד.
1. בחרו מהסרטון דמות שהזדהיתם איתה והסבירו מדוע?
2. בסכסוך המתואר בסרטון  מה לדעתך היתה צריכה לעשות כל אחת מהדמויות ?מה אפשר היה לעשות אחרת?

איך כותבים תגובה בבלוג
1.      בחרו  (תחת הפוסט):  >הוסף תגובה[      או  >השב[        או  >אין תגובות  
2.      הקישו את דבריכם בתיבה הלבנה, תחת הכותרת "הוסף רשומת תגובה"
3.      בחרו  בתיבה ליד "הגב כ:"
4.      בחרו >שם/כתובת אתר
5.      כתבו בתיבה תחת "שם" את שמכם המלא
6.      בחרו  >המשך
7.      בחרו  >פרסם

בהצלחה, סמדר


31 תגובות:

  1. שרה פיצ׳חדזה13 במרץ 2019 בשעה 7:08

    1. אני הזדהיתי עם גיא, כי באמת אני חושבת שמיה לא עשתה כלום בעבודה, והוא ומעיין צודקים שהם לא מפחדים ממנה, ושהם מביאים את דעתם.
    2. גיא ומעיין- אני חושבת שהוא עשה את מה שהוא היה צריך לעשות ושההתנהגות שלו הייתה בסדר לגמרי.
    מיה ורועי- אני חושבת שהם התנהגו ממש לא יפה שהם חשבו שגיא ומעיין צריכים לכתוב את השם של מיה כי היא באמת לא עשתה כלום מהעבודה.
    רעות ולירן- אני חושבת שהן היו צריכות להתערב ולהביע את דעתן, כי הן אמרו בעצמן שהן מסכימות עם גיא.

    השבמחק
  2. 1. אני התחברתי מאוד למעיין: היא שמה לב שמיה כועסת על גיא בלי צדק והיא התערבה למרות שהיא ידעה שמיה יותר חזקה ממנה.
    2. לדעתי למיה לא מגיע שיכתבו את שמה בעבודה. אם היא לא עשתה כלום, למה מגיע לה שם בעבודה? לדעתי רעות ולירן צדקו שהם לא התערבו. זה לא עניינם והן לא צריכות להתערב.

    השבמחק
  3. 1. אני הזדהיתי עם מעיין. לדעתי זה חשוב להבהיר לאנשים שלא מבינים שהם טועים, במקרה הזה מיה, שאם אתה לא תורם ומשתתף בפרוייקט/עבודה/כל דבר אחר הנעשה בקבוצה, אין לך סיבה לצעוק ולהכריח אנשים לכתוב/לומר שתרמת, ולקבל ציון על חשבון כל השאר.

    2. אני לא יודעת איך הסרטון ממשיך,אך על פי מה שהיה מוצג בסרטון ראיתי ש:
    גיא ומעיין- עשו מעשה נכון שהם עמדו על שלהם, ולא פחדו ממיה בניגוד לכל השאר.
    מיה- צריכה היתה לקחת אחריות על מעשיה.
    רועי- היה צריך לפתוח את העינים, ולהפסיק להיות שפוט שלמיה רק בגלל מעמדה בכיתה.
    רעות ולירן- היו צריכות להתערב, לעמוד על שלהן גם כן, ולהפסיק לפחד ממיה.

    השבמחק
  4. 1. אני הזדהתי עם גיא, כי היא באמת לא עשתה כלום בנוגע להבודה, ולא הגיבה בוואטצאפ, והיא לא עשתה משהו שבגללו מגיע לה שהוא ירשום את השם שלה. וגם, זה שהיא איימה עליו זה לא אומר שהוא צריך כן לרשום את השם שלה.

    2. אני מסכים עם הצד של גיא ומעיין, אבל אני גם מזדהה עם מיה, כי היא לא הייתה יכולה לעשות שום דבר שישנה את זה, חוץ מלאיים. לא שאני אומר שזה בסדר לאיים, אבל היא לא יכלה לעשות כלום שיהיה לטובתה. רועי, לא היה צריך להתערב כי הוא לא קשור גם לעבודה שלהם. ורעות ולירן היו צריכות להתערב, ולא לשבת בצד ולא לדבר. אם הן היו מתערבות אז מיה הייתה מוותרת כי זה היה שניים מול ארבעה שמתנגדים לטענה שלהם.

    השבמחק
  5. . אני מסכים עם גיא, אני חושב שמאיה לא עשתה כלום בעבודה, הבעיה היא שהוא ומעיין היחידים שעומד על דעתם.
    2. גיא ומעיין- אני חושב שהוא היה אמיץ ועשה את מה שהוא היה צריך לעשות ושההתנהגות שלו הייתה בסדר לגמרי.
    מאיה ורועי- אני חושב שהם התנהגו מספיק הוגן ואפשר גם להבין אותם, מאיה לא יכלה לבוא גם אם היא הייתה רוצה (והיא לא).

    השבמחק
    תשובות
    1. תומר גל נצר13 במרץ 2019 בשעה 9:00

      1. גיא

      3. מאיה ורועי

      מחק
  6. אורון נדיב
    1.הדמות שבחרתי היא מעיין. במצב כזה הייתי עוצר את הכול ומגונן על הנפגע. אני לא יודע מה ההמשך אבל אני הייתי מדבר עם הפוגע ומסביר לא מה יקרה עם יעשה עליו חרם.

    2.הפוגעת הייתה צריכה להשלים עם העובדה שהיא אינה השתתפה בעשית הפרוייקט ושאר חברי הקבוצה להצתרף למעיין שגוננה ובכך יצרו רוב על מיה מאשר מיה על גיא.

    השבמחק
  7. 1. אני הזדהיתי עם גיא, מפני שמיה לא לקחה חלק באמת בעבודה שלהם, ולא מגיע לה שהשם שלה יהיה רשום במשהו שהיא הייתה רשומה בו אך לא השתתפה בו, ואני חושבת שלא צריך לפחד מילד רק עם מאיימים אליו.
    2.אני חושבת שגיא ומעיין התנהגו ממש לעניין, שהם נלחמו והם לא פחדו ממיה.
    לדעתי מיה מתנהגת ככה רק כי היא רוצה שיפחדו ממנה, ושכולם יהיו כמו ה'משרתים' שלה.
    ואני חושבת שאם רעות ולירן היו לוקחות חלק בסכסוך הזה, אז הוא היה גדול ומעורב בעוד ילדים, אז הן צדקו שהן רצו לא להתערב.

    השבמחק
  8. 1. אני הזדהיתי עם מעיין וגיא מפני שמיה כנראה באמת לא עשתה כלום, גם עם היא הייתה האימוני כדורסל, היא לא יכלה להגיב כלום בקבוצת "ווצאפ"? היא יכלה אבל בחרה שלא.

    2. לדעתי גיא ומעיין עשו את הדבר הנכון, אבל לירן ורעות בכלל לא, הם עמדו שם בצד ולא עשו כלום. ההפך, עם ארבעתם היו מתנגדים למיה הם היו יותר חזקים ממנה (ומרועי שפשוט הסכים עם כל דבר שהיא אומרת), וככה הם היו יכולים לעשות לה גבולות.

    השבמחק
  9. אני בחרתי בדמויות שהיו משניות יותר בסיפור: רעות ולירן. הן מייצגות את הרוב הדומם שיש בכול כיתה שמנסה לשמור על מעמדו בכיתה. אני חושב שדמויות אלו נוצרו כדי להבליט את מעמד הביניים, שבין המקובלים ביותר לבין הדחויים. ילדים אלו פעמים רבות להישאר בשקט מאשר לסכן את מעמדם בכיתה ולפעמים אף בשכבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ומה אתה חושב על ילדים שעומדים מהצד כשהם רואים ילד שנפגע ?

      מחק
  10. 1.אני הזדהיתי עם מעיין כי היא יודעת שמיה חזקה ממנה במעמד החברתי ובכל זאת הגנה על חברה הטוב גיא ולדעתי לא מגיע למיה להיות בעבודה והם עשו בצדק שלא הכניסו את שמה כי היא לא תרמה שום דבר לקבוצה\עבודה

    2.
    גיא-היא צריך לעמוד על שלו ולא לפחד ממיה
    מעיין-אותו דבר לדעתי שנייהם היו יכולים לעמוד על שלהם ולא לפחד ממיה
    מיה- מתנהגת כאילו כל העולם סובב סביבה וצריכה לקחת אחריות על המעשיה
    רועי-היה צריך ולהפסיק להיות שפוט שלמיה רק בגלל המעמד החברתי שלה
    רעות ולירן- היו צריכות להתערב ולעמוד על שלהן ולומר את מה שאמרו בשקט בקול שמיה תשמע.ושהן לא מפחדות ממנה.

    השבמחק
  11. 1. אני מזדהה עם מעיין המגוננת על הנפגע כי אני חושב שהייתי עושה אותו דבר בדיוק

    2. לדעתי גיא היה צריך יותר לעמוד על שלו וגם מעיין
    מיה היתה סתם מגעילה ורועי עזר לה רעות ולירן עשו סוג של אותו דבר כמו מיה כי לקחו גם על עצמן את האשמה

    השבמחק
  12. אורי מוסקוביץ'13 במרץ 2019 בשעה 10:55

    1.אני בחרתי ברעות ולירן כי לדעתי מה שהן עשו זה לא בסדר יש להן תענה והן פוחדות להגיד אותה בגלל מעמד בכיתה וגיא לא פחד
    2.אני חושב שרעות ולירן היו צריכות לדבר איתם כי כולם ביחד זה יותר מהם.

    השבמחק
  13. מורי- 1. אני למען האמת לא הזדהתי עם אף אחד כי מקרה זה לא קרה לי בחיים ועם זה היה קורה אז הייתי מגן על הפוגע כמו מעיין.
    2. לדעתי גיא היה צריך לרשום את מיה וגם לאמר אותה למורה בשביל שתדע.
    ככה הוא יוצא גם טוב.
    לדעתי מיה הייתה צריכה לוותר ולהתנצל ולא מר שלא יקרה עוד פעם, לדעתי רועי פחד והיה צריך לעמוד על שלו ולהתנגד למיה ושרעות ולירן יתערבו לשיחה ויגוננו על גיא.

    השבמחק
  14. 1. לא הזדהתי עם אף אחד כי גיא היה קצת רע ומיה בכלל הייתה מעצבנת ולירן ורעות היו עומדות מהצד שלא לומר בצד של מיה רועי לא היה צריך להתערב ומעיין ממש עמדה מהצד
    2. אני הייתי רושם את מיה אבל אומר למורה שהיא לא עשתה את העבודה וככה גם מיה הייתה מקבלת את מה שמגיע לה וגם רועי היה יוצא פחות ''רע''

    השבמחק
  15. הדמות שהזדהתי איתה היא גיא כי לפעמים אני מרגישה שאין צדק במקרים אך לפעמים אין לי מספיק האומץ בשביל לעמוד על שלי אבל יש מקרים שאני עומדת על דעתי ומרגישה כמו גיא - שאף אחד לא עושה כלום בשביל שזה ייפסק ושהגיע הזמן שמישהו יעשה צדק. הוא גם הרגיש שכולם בעדו אבל אף אחד לא אמיץ מספיק או מוכן להקריב משהו בשביל הצדק ולפעמים גם אני מרגישה כך.
    2. לדעתי רעות, לירן ורועי היו צריכים להתנהג אחרת כי הם שמו את עצמם לפני כולם ולא רצו להיפגע. לירן ורעות חשבו כמו גיא אך לא הגיבו ולדעתי זה שעוד אנשים היו בצד של גיא אז הצדק היה נעשה. רועי דיבר על פי דעתו ואני חושבת שדעתו לא הייתה נכונה.

    השבמחק
  16. ליבי
    1- אני הזדהתי עם מעיין, מעיין הגנה על החבר שלה ממאיה, ולדעתי היא יצאה הכי טוב בכול הסיפור.עם אותו הדבר היה קורה לי הייתי מתערבת כמו מעיין, אני חושבת שאני (אישית) יודעת להביע את עצמי מלפני אנשים כשדבר לא נראה י החלטה נכונה.
    2- אם הייתי גאי הייתי כותבת אותה (מופעל עליו לחץ חברתי מאוד גדול) אך די חושפת את זה שמאיה לא יודעת הרבה על העבודה, מעיין לדעתי התנהגה בהתאם לסיטואציה,
    שתי הבנות שישבו בצד, היו צריכות להביע את דעתן כי לדעתי כל דעה חשובה, לוויכוחים.

    השבמחק
  17. רונה פבלובסקי13 במרץ 2019 בשעה 11:39

    1. אני הזדהתי עם גאי כי לפעמים אני מרגישה שאין צדק וצריך לקום ולעשות משהו לכותל שינוי בהתנהגות של ילדים אחד אל השני צריך להילחם ולעבוד בשביל שדברים יקרו ולא לעמוד בצד ולצפות שאנשים אחרים יעשו אותם.
    2. לדעתי רעות ולירן היו צריכות להתנהג כמו מעיין להגן על גאי ולתמוך בו כי זו הייתה דעתן,
    לעזור לו להלחם על הצדק כי זה הכי חשוב וגם כי זה מה שהן חושבות....

    השבמחק
  18. מעיין
    1. אני הזדהיתי עם גיא. למה המורה צריכה להעריך את מאיה כמונו? למרות שלא עשתה דבר? לא תרמה לעבודה? בשבילי היא אוויר. יש כאלה הקוראים לזה רוע, אני קוראת לזה יחס. אני לא מאלו שנכנעות ללחץ חברתי, אני עומדת על שלי!!!!!! אם היא לא עשתה דבר, היא מחוקה אצלי וגם בעבודה! האמנם לא מחוקה לגמרי, רק לפרוייקט הזה. כאשר צפיתי בסרטון שמתי לב שמאיה אמרה לגיא: חכה תראה מה אני יעשה לך!" אם אני הייתי גיא הייתי באמת מוחקת אותה, מי היא בכלל? היא לא מאיימת עליי בשום צורה! אני עשיתי את העבודה, אני השקעתי זמן פנוי ואני הגשתי בזמן. תודה אבל לא.
    2. לדעתי מעיין ורועי לא היו צריכים להתערב. זה וויכוח בין גיא למאיה, למה הם מתערבים? לדעתי עשו יפה לירון ורעות בכך שלא התערבו. וכמובן הייתי מציעה שגברת מאיה תעשה את העבודה.

    השבמחק
  19. 1. אני הזדהתי עם גיא לפעמים יש מצבים לא נעימים שלא הכל פייר וצריך לעמצוטד על שלך לא משנה מה ה"מקובלים" אומרים! המורה לא צריכה להחשיב את גיא ואת מעיין ואת מאיה אותו הדבר, הרי היא לא עשתה כלום!!!
    2. אני חושבת שרועי היה צריך לפעול אחרת, לדעתי הוא לא באמת חשב שמאיה צודקת הוא עשה את זה מפחד, מעיין פעלה מאוד יפה אך עם הייתה פעילה יותר בוויכוח המצב היה יכול להיות שונה, לדעתי לירוטן ורעות פעלו לא מהלב אלא מפחד. הייתי מציעה להן להתערב ולא לפחד? ;)

    השבמחק
  20. 1.אני הזדהיתי עם גיא בגלל שזה נכון שמיה לא עשתה כלום.ובכלל הדבר הזה שכולם מפחדים ממנה זה דבר מעוד מוגזם שכיתה שלמה מפחדת מילדה אחת רגילה עם קרה לי משהו כזה אני הייתי פשוט כבר מגיש את העבודה ולא מדבר איתה ממש מתעלם ממנה אני.
    2. גיא היה חייב להתעלם רועי היה צריך לשתוק מעיין הייתה צריכה להתחמק ולשים את העבודה על השולחן של המורה ומיה הייתה חייבת ללכת לשולחן שלה ולקרוא איזשהו ספר.

    השבמחק
  21. 1 אני הזדהיתי עם גאי בגלל שגם אני עם משהו לא היה עושה או תורם משהו ומשקיע אז עדיף שהוא לא היה בקבוצה שלא סתם יקבל ציון טוב.
    2רועי היה צריך לא להתערב כי הוא לא חלק מהקבוצה ושתי הבנות האחרות היו צריכות לתמוך בגאי ומעיין.

    השבמחק
  22. 1. הזדהתי עם מעיין, היא נסתה להגן על גיא בגלל שמיה נתפלה רק אליו ואם כבר היא הייתה צריכה להוציא את זה על כולם ולא רק על ילד אחד, מעיין עזרה לגיא להוציא אותו מהמצב הזה ותמכה בוא ולא עמדה מהצד כמו לירן ורעות.
    2. לירן ורעות- להתערב ולומר שכולם החליטו ביחד לא לכתוב את השם של מיה על העבודה.רועי- לחשוב גם על הצד השני ולא לחשוב רק על עצמו ואיך מאיה תתנהג אליו, להיות בעד עצמו ולא להתערב!. מעיין- ישר לומר למיה שזה בעיה שלה וללכת ולהגיש את העבודה למורה. מיה- להבין שהיא עשתה משהו לא נכון ושהיא היתה צריכה להשתתף בעבודה ולבקש לעשות משהו בעבודה ולא להתנפל אליהם, לא לחשוב רק על עצמה!. גיא- להתעלם ממיה וללכת להגיש את העבודה ולדווח למורה שמיה לא עשתה כלום ושהיא לא צריכה לקבל ציון.

    השבמחק
  23. לילה
    1. לא ידעתי באיזה דמות לבחור, גיא הנפגע, היחיד שספג את דבריה של מיה למרות שזו היתה החלטה משותפת אבל הוא לא סיפר שהיא משותפת. או מעיין, היא הגנה על גיא אבל גיא מספר שכולם החליטו יחד לא לכתוב את מיה, אז בעצם היא מגנה על גיא אבל זה לא מספיק חשוב לה בשביל שהיא תספר שגם היא היתה מעורבת בהחלטה ואז היא לגמרי תסתבך עם מיה שעד אז מי שהיא באמת כועסת עליו הוא גיא.
    2. בסופו של דבר לדעתי אף אחד לא היה ממש בסדר, גיא לא כתב את מיה בקבוצה (לא רק הוא), למעיין כנראה לא היה מספיק חשוב להגן על גיא ולספר שגם היא היתה שותפה בהחלטה, רועי היה בצד של מיה רק מפחד, מיה מאיימת על ילדים ומפעילה עליהם לחץ חברתי והיא לא עשתה כלום בעבודה, לירון ורעות היו הכי גרועות, הן ישבו בצד ולא עשו כלום, לא הגנו על גיא כי פחדו, הן מסוג הילדות שגם אם זו היתה החברה הכי טובה שלהן הן לא היו עושות כלום בשביל לשמר את המעמד החברתי שלהן. לדעתי אף אחד לא היה צריך למחוק את מיה מהעבודה, זה מעשה לא חברי ומה היא שווה שבגללה הם יעשו מעשה שיציק להם על המצפון ובכללי לא חברי ולא מכבד, מיה היתה צריכה להשתתף בעבודה, אם היא רוצה להיות רשומה כמישהי שעשתה משהו בעבודה שתעשה, אם בכל זאת היו מוחקים את מיה מהעבודה לירון, רעות ומעיין היו צריכות להודות שזה לא גיא, ובכלל כדי שלירון ורעות יפסיקו להשתפן ולחשוב על מקובלות ויתחילו להיות חברות אמיתיות, כנ''ל רועי והוא לא סתם עומד מהצד הוא מצדד במיה רק בשביל לשפר את מעמדו החברתי.

    השבמחק
  24. גיא-אני חושבת שגיא הכי צודק. אני לא מבינה למה אף אחד חוץ ממעיין לא עמד לצידו, אם כולם החליטו ביחד לא לרשום את מיה בעבודה. גם אני הייתי פועלת כמוהו, רק שלדעתי הוא היה צריך להסביר למיה שזאת הייתה בחירה קבוצתית ושהיא לא יכולה לאיים עליו.

    השבמחק
  25. 1. אני לא הזדהתי אם אף אחת מהדמויות מכיוון שלדעתי כל אחת מהן עשתהקצת שגוי.
    אבל הדמות שלדעתי התנהגה בצורה הכי קרובה להיות נכונה הוא גאי שהוא עשה גם מעשה שאני חושב לנכון וגם עשה משהוא שאף אחד אחר לא היה מסוגל לעשות להתמודד מול מיה עמד על שלו ולא נכנה ללחץ החברתי אך למרות זאת הייתי עושה את זה בדרך קצת אחרת לדוגמא הייתי מדבר קודם עם המורה ומתייעץ איתה מה לעשות
    2. אני חושב שגיא היה צריך לדבר קודם אם אנשים אחרים זאת אומרת להקשיב לדעות שונות לדוגמא המורה, אמא שלו, אבא שלו, מעיין, לירון ורעות או כל מישהו אחר שיש לו דעה שקולה.
    מעיין הייתה צריכה יותר לעזור ולתמוך ברועי לעמוד על שלו ולא לוותר למיה.
    אני חושב שהיא קצת נטשה אותו שבאה ללכת למורה והייתה צדיכה להישאר איתו עד שהריב נגד מיה היה נגמר.
    מיה הייתה צריכה לעזור להם יותר בהכנת העבודה או לפחות לאמר להם שהיא לא יכולה לעבוד על זה ושיימצאו זמן שכולם יכולים אבל לדעתי הדבר הכי שגוי שהיא עשתה היה איך שדיברה אל גיא. היא הייתה צריכה הרבה יותר יפה ובנועם ולא לדבר אליו כאילו היא מלכה והוא המשרת שלה אלה ההיית צריכה לדבר אליו כאילו הוא שווה אליה.
    אני חושב שרועי עשה מעשה נכון או מעשה שלפחות חשב לנכון אני חושב שהוא באמת חשב שהם צריכים לצרף אותה לעבודה למרות שלא עשתה כלום או היה צבוע ועשה את זה רק בשביל מעמדו החברתי אך אני במקומו הייתי תומך בגיא לא משנה מה.
    אני חושב שלירון ורעות עשו מעשה שגוי מכיוון שהן לא כמו מעיין וגיא כן חשבו על מעמדן החברתי והחליטו לא לדבר רק בשביל שהמעמד החברתי שלהן יהיה גבוה יותר! הן היו צריכות לחשוב על העבודה ולא על מעמדן החברתי. אני במקומן הייתי עומד על שלי ונלחם על דעתי.

    השבמחק
  26. 1. אני לא הזדהתי אם אף אחת מהדמויות מכיוון שלדעתי כל אחת מהן עשתהקצת שגוי.
    אבל הדמות שלדעתי התנהגה בצורה הכי קרובה להיות נכונה הוא גאי שהוא עשה גם מעשה שאני חושב לנכון וגם עשה משהוא שאף אחד אחר לא היה מסוגל לעשות להתמודד מול מיה עמד על שלו ולא נכנה ללחץ החברתי אך למרות זאת הייתי עושה את זה בדרך קצת אחרת לדוגמא הייתי מדבר קודם עם המורה ומתייעץ איתה מה לעשות
    2. אני חושב שגיא היה צריך לדבר קודם אם אנשים אחרים זאת אומרת להקשיב לדעות שונות לדוגמא המורה, אמא שלו, אבא שלו, מעיין, לירון ורעות או כל מישהו אחר שיש לו דעה שקולה.
    מעיין הייתה צריכה יותר לעזור ולתמוך ברועי לעמוד על שלו ולא לוותר למיה.
    אני חושב שהיא קצת נטשה אותו שבאה ללכת למורה והייתה צדיכה להישאר איתו עד שהריב נגד מיה היה נגמר.
    מיה הייתה צריכה לעזור להם יותר בהכנת העבודה או לפחות לאמר להם שהיא לא יכולה לעבוד על זה ושיימצאו זמן שכולם יכולים אבל לדעתי הדבר הכי שגוי שהיא עשתה היה איך שדיברה אל גיא. היא הייתה צריכה הרבה יותר יפה ובנועם ולא לדבר אליו כאילו היא מלכה והוא המשרת שלה אלה ההיית צריכה לדבר אליו כאילו הוא שווה אליה.
    אני חושב שרועי עשה מעשה נכון או מעשה שלפחות חשב לנכון אני חושב שהוא באמת חשב שהם צריכים לצרף אותה לעבודה למרות שלא עשתה כלום או היה צבוע ועשה את זה רק בשביל מעמדו החברתי אך אני במקומו הייתי תומך בגיא לא משנה מה.
    אני חושב שלירון ורעות עשו מעשה שגוי מכיוון שהן לא כמו מעיין וגיא כן חשבו על מעמדן החברתי והחליטו לא לדבר רק בשביל שהמעמד החברתי שלהן יהיה גבוה יותר! הן היו צריכות לחשוב על העבודה ולא על מעמדן החברתי. אני במקומן הייתי עומד על שלי ונלחם על דעתי.

    השבמחק
  27. 1. הזדהיתי עם מיה, כן התגובה שלה באמת הייתה קצת יותר מידי, אבל אני גם מבינה את זה שהיא באמת לא יכלה לבוא ושהיה לה הרבה דברים בזמן ההוא ושכולם (מהצד שלה) קבעו דווקא על הימים שיש לה אימון, עשו את כול העבודה בלעדיה ועוד אמרו לה שהם פשוט מחקו אותה מהעבודה בהפסקה לפני. מה היא הייתה אמורה לעשות? חלק כתבו שהשאר היו צריכים להתקומם נגדה. אבל הם אשמים בדיוק באותם דברים אפילו יותר! הם פשוט הוציאו אותה מהעבודה ועשו אותה בלעדיה! גם אני הייתי מתעצבנת עם היו עושים לי דברים כאלה, במיוחד אחרי זמן מלא לחץ כמו תחרות! אם כבר היא הייתה צריכה לדווח למורה אליהם! במקרים כאלה חשוב לזכור שהסיפור מסופר לנו מנקודת מבט מסוימת, לא הכול מסופר לנו ואנחנו תמיד צריכים לפקפק.

    2. גיא - מה שגיא ובכללי הקבוצה היו צריכים לעשות זה לנסות להתגמש ולשתף את מיה אולי הוא היה צריך לנסות להיות יותר נחמד אליה ולהבין כמה לחץ היא עוברת או אם הם לא רושמים אותה לפחות לומר לה לפני או כשהם מתחילים לראות שהיא לא עובדת לומר לה שאם היא לא עובדת הם יוציאו אותה ולתת לה זמן לשנות ולעזור.
    מיה - היא הייתה צריכה פחות להוציא את הלחץ ככה ויותר להסביר כמה מעוצבנת היא על זה שלא שיתפו אותה.
    מעיין - הייתה צריכה להבין שהסיטואציה היא קצת פחות שחור ולבן ממה שהיא חשבה, הרי למיה באמת הייתה סיבה להתעצבן וזה היה לא נכון לחשוב אליה את מה שהיא חשבה.
    לירן ורעות - הן היו צריכות להתערב ולהסביר למיה את נקודת המבט של הקבוצה, שהם חשבו שהיא לא רצתה לעשות כלום אבל בצורה שמוכנה להקשיב גם לצד של מיה.
    רועי - הוא היה צרך קצת פחות לתקוף את רועי ויותר להסביר למה מיה מתנהגת ככה, כמה חשוב לה המשחק ואיך שהיא נפגעה.

    השבמחק
  28. יואל חנוכה

    1. א) הנביא מבקש מה׳ שיעזור לעם ישראל כמו שעשה ביציאת מצריים, כשחצה את ים סוף.

    ב) בפסוק מוזכרות מיני מפלצות ימיות כמו התנין.


    2.אלוהים מתואר כקשוח וכבעל גישה נוקשה ביותר ומתואר בפסוק איך הוא התייחס ביד קשה ל: נחש בריח, נחש עקלתון, הלויתן, וכמובן התנין - שאותו ה׳ הרג.

    השבמחק