יום חמישי, 23 באפריל 2020

משימת הכנה לקראת למידת נושא חדש בשיעורי ספרות

שלום ילדים יקרים,

מקווה ששלומכם טוב.

משימה זו הינה משימת הכנה לקראת שיעור ספרות שיתקיים מחר בשעה 10:00,

בו נתחיל נושא חדש.



חלק א'- עולם דמיוני

אתם סופרים צעירים אשר עובדים על הספר הראשון שלכם המתקיים בעולם דמיוני.

בכדי שבהמשך תוכלו לכתוב עלילה עם דמויות, תיאורי זמן, תיאורי מקום וכדומה, עליכם לבנות את העולם שלכם.

עולם זה כולל היבטים רבים:

זמן- משך יממה, תקופה בהיסטוריה (אמיתית/מומצאת?)
גיאוגרפיה- תיאורי טבע
אוכלוסיית העולם- מי מרכיב אותה? בני אדם? יצורים דמיוניים?
שפה- באיזו שפה הם מדברים? האם כולם מדברים באותה שפה? איך כותבים? האם השפה היא בהשראת שפה אחרת?
תרבות- האם יש להם חגים/מועדים- מהם? האם יש להם מנהגים/מסורות- מהם/ן?
היסטוריה- אירועים היסטוריים שעיצבו את העולם- האם היו מאבקים בין טוב לרע- מי ניצח ומה קרה לעולם? בין אוכלוסיות שונות- מי ניצח ואיך זה השפיע על האוכלוסיות הללו? 

ועוד מאפיינים שאתם רואים לנכון להתייחס אליהם בכדי לאפיין את העולם שבניתם.


אז איך אני כותב/ת את זה?

בחיבור באורך של עמוד אחד לפחות.

חיבור זה צריך להכיל פירוט של העולם שיצרתם ומאפייניו, כולל הסברים לבחירותיכם.

את תשובתכם אתם יכולים:

א. להעלות כפוסט לבלוג.

או

ב. לכתוב במחברת ולשלוח לי לוואטסאפ בפרטי.

*** מי שרוצה להוסיף איורים, בנוסף לחיבור- אפשרי ורצוי בהחלט! כל עוד זה לא במקום המילים, אלא בנוסף.


*** למי שיש שאלות על המשימה- אתם מוזמנים לכתוב לי לוואטסאפ- ואענה לכם במהרה :) או להיעזר בחבריכם ובחברותיכם לכיתה.

מקווה שתהנו.

אוהבת אתכם,

יעל

2 תגובות:

  1. הסיפור שלי מתחש בשנת 2050.
    העולם די דומה שמה שאנחנו מכירים היום, אבל הטכנולוגיה התקדמה ויש הרבה מכשירים חדשים שאנחנו לא מכירים.
    כולם מדברים בעברית אבל הסלנג השתלט והשפה העברית הצחה שדיברו פעם ממש נמחקה, ונכנסה שפת הסלנג. אנשים משתמשים הרבה בכינויים באנגלית ומילים באנגלית, השפה שאנחנו מדברים היום בשבלם תישמע מו שאנחנו שומעים את השפה והמבטא הישראלי המוזר של שירים ישנים, ואפילו של נאומים של בן גוריון.
    אנשים מודעים יותא לאיכות הסביבה, ובניגוד למה חשבו פעם (היום) שיהיו הבה בניינים בכל מקום וכדור הארץ ייהרס מזיהום אוויר לא נכון, האנשים מודעים לכדור הארץ ולסביבה, ושומרים עליו. כלים חד עמיים מפלסטיק בכלל לא ימכרו לנו, רק כלים מתכלים. וכל המשלוחים והשקיות בחנויות יגיעו רק בשקיות ניר, או אפילו שקיות ממוחזרות.
    יקפידו לא רק בשמורות טבע, אלא גם ברחובות ופארקים לתלות שלטים ולא לזהם את הסביבה, אנשים לא ייזרקו שקיות ופסולת מזהמת באמצע הרחוב.
    יהיו פחים מיוחדים בכל בניין- הפח הרגיל, ניר ופלסטיק.
    יהיו הרבה יותר מתקני מחזור לבקבוקים ובגדים משומשים.
    החגים נשארים אותו דבר רק לא כולם מקפידים עליהם ועל המסורותהיוהודיות כמו היום, ליל הסדר יתקצר, והחגים יהיו יותר כמו חגיגות ומסיבות מאשר חגים מסורתיים.
    תקופת הקורונה נכתבה בהיסטוריה וילמדו על זה בבית ספר כאירוע חד פעמי ואפילו ייתנו לאנשים בגילאים שונים לבוא ולנאום על איך היו החיים אז.
    מי שירכיב את אוכלוסיית העולם הם אשים כמונו אך ישולבו הרבה רובוטים במפעלים, ורוב הקופות בסופרים וחנויות יהיו אוטומטיות. לא יהיה כמעט כוח אדם.
    העולם יהיה יותר טוב, אנשים מודעים לסביבה ועל כך שצריך לשמור עליה טוב, יתעסקו פחות במלחמות ויותר בהסכמי שלום, ויתאחדו כולם לעולם טוב יותר ונעים יותר למחייה.

    השבמחק
  2. היו היה פעם ארץ גלובגלוביה היא היתה ארץ הגולובגלוגבגלבים, הם נלחמו בעם המומו, עם המומו הפסיד ולכן הגלובגלובגאבגלאב ניצחו וכך נוצר גלובגלוביה, לגלובגלוביה היה מנהיג שקראו לו גלובגלובגאבגאלב הוא היה ראש הממשלה והיה את הנשיא אתם יודעים איך קראו לנשיא? קראו לו שמואל.
    יום אחד אמר הנשיא לראש הממשלה בוא נכין חג מיוחד בחג הזה נעשה מלחמת ביצים לזכר הימים שנלחמנו בעם המומו וניצחנו, גלובגלובגאבגאלב אמר: זה רעיון מצויין בוא נגיד לשליח שלנו שיעביר את הבסורה, וכך היה.
    יום לאחר מכן היו מלחמות ביצים על כל העיר כולם נילחמו והיה כיף גדול, מאז כל שנה ושנה יש לגלובגלובים את חג הביצים.

    השבמחק